پنج‌شنبه, 10 مهر 1393 Email  Rss
         
خرید و فروش اینترنتی

-عنوان : خريد اينترنتي . 

2- هدف : خريد از طريق اينترنت . 

3- دامنه عملكرد : فروشگاه ، سايت شركت پست ج . ا . ا (www.post.ir) و خريدار . 

4- تعريف سرويس :

خريدار : اشخاص حقيقي يا حقوقي هستند كه براي خريد و ايجاد سفارش از اين سيستم استفاده مي نمايند . 

5- مراحل انجام كار :

1-5- متقاضي وارد سايتwww.post.ir  مي شود.

2-5- متقاضي پس از  ورود  به  سايت  و  انتخاب  فروشگاه  و  اجناس  مورد  نظر ،  بر روي  سبد  خريد مربوط به هر  يك از

اجناس ،  كليك  كرده و پس از اتمام خريد ، نوع خريد خود يعني
CASH  ON  DELIVERY) COD ) پرداخت هنگام تحويل ،

را انتخاب مي نمايد .

3-5- متقاضي پس از تعيين نوع خريد خود ، مشخصات كامل و آدرس پستي خود را در قسمتهاي مربوطه وارد و خريد خود را

نهايي مي نمايد .

4-5- پس از نهايي كردن خريد توسط متقاضي ، سيستم ءيك شماره رهگيري در اختيار وي قرار خواهد داد كه توسط آن مي

تواند سفارش خود را پيگيري نمايد .

5-5- اقلام درخواستي توسط رابط پست ازفروشگاه  دريافت  وبه نشاني خريدار ارسال مي گردد .

6-5- رابط پست مقصد مرسوله را در قبال دريافت وجه مربوطه به خريدار تحويل مي نمايد.   

6-مدت زمان انجام كار : پس از ايجاد سفارش بر روي سيستم ، توسط خريدار وتغييروضعيت سفارش از طريق فروشنده به

حالت آماده به ارسال ، با مراجعه رابط پست به فروشگاه حداكثر پس از 24 ساعت ، سفارش از فروشنده دريافت و براي توزيع

به بخش ارسال فرستاده مي شود.( با توجه به نوع ارسال سرويس پيشتاز و 000 و آدرس متقاضي حداكثر بين 3 تا 5 روز،

سفارش دراختيارخريدارقرارخواهد گرفت . )

  


فلوچارت

1-عنوان : فروش اينترنتي . 

2- هدف : فروش از طريق اينترنت . 

3-دامنه عملكرد:فروشنده،سايت پرداخت(رابط فروشنده وخريدار) و شركت پست ج . ا . ا. 

4- تعريف سرويس :  فروشنده : اشخاص حقيقي يا حقوقي هستند كه مي توانند ،جهت ارائه محصولات از  طريق  فروش ON  LINE  از  اين  سيستم  استفاده نمايند . 

5- مراحل انجام كار :

1-5- اشخاص حقيقي يا حقوقي كه قصد دارند به عنوان فروشنده وارد اين سيستم شوند ابتدا بايستي وارد سايت   WWW. PARDAKHT . COM شده و به عنوان فروشنده ثبت نام نمايند .

2-5-از طرف واحد پشتيباني سيستم پرداخت مستقر در اداره پست با فروشنده تماس گرفته مي شود.

3-5- فروشنده پس ازمراجعه به پست و عقد قرارداد مي تواند سبد خريد سيستم پرداخت را بر روي وب سايت خود فعال نمايد .

4-5- در صورتي كه محصولي توسط خريدار از اين وب سايت خريداري شود ، فروشنده پس از مراجعه به بخش كنترلي مربوط به خود كه پس از فعال سازي در سيستم در اختيار او قرار گرفته است سفارش را به حالت معلق دريافت مي كند.

5-5- فروشنده پس از رويت سفارش دريافتي ، در صورت تائيد ، سفارش را  از حالت معلق به حالت آماده به ارسال ، تغيير وضعيت مي دهد .

6-5- رابط پست به فروشگاه مراجعه نموده وكالا را تحويل مي گيرد.

7-5- رابط پست پس از دريافت كالا از فروشنده آن  را  براي خريدار در هر نقطه از  كشور ارسال مي نمايد .

8-5- پست مقصد مرسوله را به نشاني خريدار توزيع و وجه آن را دريافت و به پست مبدا ارسال مي نمايد . (CASH  ON DELIVERY ) . 

9-5- اداره پست مبدا در نهايت وجه سفارشات را طبق قرارداد با فروشنده تسويه حساب مي كند .     

6- مدت زمان انجام كار : از زمان ورود فروشنده به سيستم پرداخت تا عقد قرارداد 96-72 ساعت طول مي كشد.  

  


فلوچارت

   


V3.9.8.6